14 kwi 2013

Ziemniaczane kuleczki

Niby to takie nic.
Niby tylko ziemniaki.
A na każdej domowej imprezce robią furorę.
Pycha.


15 kulek
1 kulka: 161kcal, białko:2g, węglowodany:13g, tłuszcz:11g

500g ugotowanych ziemniaków
2 łyżki masła2 łyżki + 50g bułki tartej (starta z bułki nie-pszennej)
5 łyżek mąki kukurydzianej
sól, pieprz
żółtko+białko jajka
olej rzepakowy do smażenia

Jeszcze letnie, ugotowane ziemniaki ugniatamy z masłem.Dodajemy 2 łyżki bułki tartej, mąkę, żółtko. Doprawiamy solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy na gładką, ale zwartą masę.Formujemy kulki. Obtaczamy je w roztrzepanym jajku, a następnie w bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju (wysokość przynajmniej do połowy kulki), z obydwu stron, na złoto-brązowy kolor.


5 komentarzy:

  1. wyglądają smakowicie, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda tylko że nikt nie pisze że ziemniaki muszą być dobrze odparowanie i wystudzone,ponieważ kulki
    mogą w czasie pieczenia wybuchnąć!!! Mam całą kuchnię do malowania.A kuleczek nawet nie spróbowałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale, że kulki z tego przepisu wybuchły? ja przepis wzięłam z jakiejś gazety - tam nic nie pisało o odparowaniu. Zresztą ja sama robiłam je wielokrotnie (i wiem, że nie tylko ja)i nigdy nic takiego się nie zdarzyło. A nie czekam aż mi całkowicie wystygną, tylko wolę pracować na letnich ziemniakach. Może zbyt długo były smażone?

      Usuń
    2. Wybuchły? No to wystrzałowa z Ciebie Osoba, nieźle. :D Aż się wierzyć nie chce.:)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...