10 kwi 2013

Sos brokułowo-serowy na pikantnie

Sos powstały z potrzeby ;) 
czyli z resztek tego, co znalazłam w lodówce.





brokuły, ok. 250g

1-2 ostre papryczki

3 ząbki czosnku

łyżeczka oleju rzepakowego

wędzony dowolny ser, ok. 80g

szklanka mleka

sól, pieprz


Brokuły obgotowujemy albo na parze albo w wodzie. Ostudzone drobniutko kroimy.

Na patelni rozgrzewamy olej, na którym przesmażamy posiekany czosnek oraz papryczki. Zalewamy wszystko mlekiem. Dodajemy pokrojony (bądź starkowany) ser. Gotujemy aż ser się rozpuści a nadmiar płynu odparuje i sos zagęści. Doprawiamy solą i pieprzem. Na końcu dodajemy brokuł. Wszystko dokładnie mieszamy.


Sos pasuje do makaronów. Ja zjadłam go z kaszą gryczaną i również mi smakował, jak i mojemu mężowi :)



1 komentarz:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...