7 sie 2013

Buraczki do słoików

Marynowane buraczki, które z łatwością można wykorzystać w zimie,
gdy świeżych warzyw brakuje.
Świetna baza do zupy czy jako dodatek do drugiego dania.




5kg buraków
1 szklanka octu
1 szklanka cukru
2 łyżki soli

Buraki ugotować, ostudzić, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Ocet, sól i cukier zagotować. Wystudzić. Zalać buraczki.
Gotowe buraczki przełożyć do słoików, zamknąć.

Pasteryzować w gorącej wodzie ok. 15 minut. Po tym czasie obrócić słoiki do góry dnem i zostawić do ostudzenia.


13 komentarzy:

  1. Superrrrr przepisy.Ciesze sie ze znalazlam ta stronke.Pozdrawiam z dalekiej Canady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię buraczki starte lub malutkie w całości ale nie dodaję octu bo mam chorą wątrobę.Zamiast octu daję troszkę soku z cytryny troszkę soli (podnosi smak) trochę cukru.Pakuję do słoików i pasteryzuję około 20 minut- są super. Polecam. Pozdrawiam. Stronka wspaniała

      Usuń
    2. sok z cytryny jest bardzo dobrym zamiennikiem octu. Ja na co dzień prawie octu nie używam, jedynie właśnie przy niektórych przetworach.

      Usuń
  2. Właśnie starłam buraczki i szukałam przepisu. Znalałam te, wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie szukałam jakieś porady, bo ugotowałam buraczki :) Dzieki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam te buraczki jesienią, wyszły rewelacyjne!Gotowałam z nich później zupę buraczaną, która stała się absolutnym hitem w mojej rodzinie:)Teraz znów zaprawiam-tym razem 10 kg....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też robię. Zapraszam później na mojego bloga, bo umieszczę przepis z linkiem do Twojego :) http://pitraszenie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. super, dzięki za przepis, a pierwszy raz robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Buraczki zapewne smaczne ale zupełnie niezdrowe z powodu dodatku olbrzymiej ilości cukru ( po jakie licho?), oraz octu. Zupełnie prosto można zrobić buraczki dodając soku z cytryny lub octu jabłkowego domowej roboty. Wyjdzie jeszcze smaczniej i o niebo zdrowiej. Trzeba tylko przyzwyczaić rodzinę do nowych smaków.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,robiłam te buraczki są przepyszne,polecam.Dziś robię drugą porcje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...