4 cze 2013

Kisiel z suszonej żurawiny

Na przepis trafiłam przypadkiem, a że akurat mam trochę żurawiny w domu, to zrobiłam.
Wyszło boskie. Do powtórzenia nie raz.



4 porcje

1 porcja ok. 190kcl

150 g suszonej żurawiny (bez cukru)
łyżeczka soku z cytryny
4 łyżki cukru trzcinowego
3 łyżki mąki ziemniaczanej
5 szklanek wody

Żurawinę zalej 4 szklankami wody (ok. 1l). Zagotuj. Odcedź owoce. Przetrzyj przez sito i dodaj z powrotem do wody przetarty mus. 
Ja dodałam też te skórki, które zostały, bo one też są smaczne, a ja lubię kawałki owoców - jednak to nie jest konieczne.
W szklance wody rozprowadź mąkę ziemniaczaną z cukrem i sokiem z cytryny. Dolej do wody z żurawiną, gdy ta zacznie wrzeć. Mieszaj, aż kisiel zgęstnieje.
Przelej do miseczek.
Deser można udekorować bitą śmietaną.

1 komentarz:

  1. Moja Mama zawsze robiła kisiel żurawinowy z paczki - bardzo go lubię. Taki domowy musi być o niebo lepszy - koniecznie muszę spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...