31 sty 2014

Tawa tawas (mąka żytnia)

Te ciastka przypadkiem gdzieś mi się rzuciły w oczy.
Poszukałam trochę i znalazłam je na blogu Kuchni Ireny i Andrzeja KLIK.
Jest to boliwijska potrawa, na blogu polecana jako słodki obiad.
Jednak dla mnie ewidentnie kojarza mi się ze specjałami, które podajemy podczas tłustego czwartku (faworki, róże karnawałowe itp.). Myślę, że będa idealnie pasować do innych wypieków z tego dnia :)




 2 szklanki mąki żytniej
2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
1 łyżka masła
1 łyżeczka soli
2 jajka
1/2 szklanki wody lub mleka

dodatkowo:
2 szklanki oleju rzepakowego
cukier puder i/lub miód

Wymieszać mąkę, proszek i sól. Dodać masło i jajka. Zarobić dodając partiami wodę, do momentu, aż ciasto będzie elastyczne. Odstawić je pod przykryciem na 10 minut.

Stolnicę lub blat wysypać mąką. Rozwałkować ciasto na ok. 5mm. Ponacinać je ukośnie w romby. 

Olej rozgrzać w garnku. Gdy będzie gorący, smażyć w nim ciastka na złoty kolor z obydwu stron. Wyciagać łyżką cedzakową i rozkładać na papierowych ręcznikach, aby odcedzić tawa tawas z nadmiaru tłuszczu.
Po wystudzeniu polać obficie miodem i/lub posypać cukrem pudrem.



Tłusty czwartek 2014 Karnawałowe smażenie

8 komentarzy:

  1. Witam, czy można je upiec w piekarniku? :)
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, wiem. Nie piekłam. Chociaż podejrzewam, że powinny wyjść. Nie wiem tylko jak ze smakiem...

      Usuń
  2. O kurcze, wygląda fajnie, tylko ja tak strasznie nie lubię smażyć. Podejrzewam, że nie ma szans, żeby pieczone były dobre :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mało smażę ciastek, a te mi się na tyle spodobały, że je od razu zrobiłam :) będę jeszcze smażyć na tłusty czwartek, bo dzieci lubia faworki, więc raz do roku nie zaszkodzi. Tylko mam taki plan aby zrobić dużo rodzai smażonych ciastek w niewielkich porcjach ;) a co do pieczonych, wydaje mi się, że to olej właśnie "robi" smak, więc po pieczeniu wyjda po prostu inne

      Usuń
  3. Wyglądają jakby były czymś nadziane ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwa mnie najbardziej intryguje ;) fajnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...