8 cze 2014

Zupa z młodej kapusty / kurczak na akcję z Pudliszkami

Po raz pierwszy na blogu pojawiło się mięso inne niż ryba.
Postanowiłam, że od czasu do czasu coś mięsnego się tutaj pojawi, bo jednak mięso jem. Może nie często - ale jednak.

Zdecydowałam zupę zgłosić do akcji na Durszlaku, z Pudliszkami.
Proszono o wszystko, tylko nie o zupę pomidorową.
No więc zupy pomidorowej nie ma, za to jest zupa z młodej kapusty.
Chodziła za mną od kilku dni - wychodziła :)
Zupa tym lepsza, im więcej świeżych młodych warzyw do jej uszykowania użyjemy.
Do tego koncentrat Pudliszki idealnie wpasował się w smaki występujące w zupie...

Rodzinka wcinała, aż uszy im się trzęsły :)




mała główka młodej kapusty
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
3-4 łodygi selera naciowego
3 średnie marchewki
1.7-2l bulionu warzywnego lub drobiowego
1łyżka oleju rzepakowego
2-3 piersi z kurczaka
sól, pieprz
mielony kminek
pęczek koperku
1 słoiczek koncentratu pomidorowego PUDLISZKI

W garnku rozgrzewamy olej. Szklimy na nim posiekaną cebulę i czosnek. Następnie dodajemy pokrojone piersi z kurczaka, wszystko smażymy.
Marchew kroimy w plasterki, seler naciowy w paski. Przesmażamy wraz z mięsem i cebulą.
Kapustę szatkujemy, dokładamy do reszty. Dodajemy koncentrat Pudliszki, zalewamy bulionem. Mieszamy, przykrywamy pokrywką i gotujemy zupę ok. 30-40 minut. 
Na końcu doprawiamy solą, pieprzem i kminkiem.
Posypujemy posiekanym koperkiem.




Pudliszki - Pomidorowe inspiracjeLato w pełni!

3 komentarze:

  1. o takiej zupie jeszcze nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie, przypomina mi zupy gotowane przez Babcię - z solidną porcją mięska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi Babcia zup nie gotowała, za to do tej pory uwielbiam ziemniaki ze śmietana ;)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...