28 paź 2015

Gryczane ciasto z burakami. Kakaowe z posmakiem wiśni. Obsypane "niecodzienną" posypką.

Hmmm, w sumie nie mam co napisać, wszystko zostało "powiedziane" w tytule :)
Zapraszam do wypróbowania przepisu.



300g buraków
150g oleju rzepakowego
5 jajek
300g maki gryczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia (bez pszenicy)
100g kakao gorzkiego
250-300g cukru lub ksylitolu

dodatkowo:
250g dżemu wiśniowego
3-5 łyżek kaszy gryczanej niepalonej
1 łyżeczka oleju rzepakowego

 Buraki gotujemy do miękkości, studzimy, obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Przekładamy do miski, dodajemy olej rzepakowy, miksujemy. W trakcie dodajemy po jednym jajku.
Suche składniki mieszamy w osobnej misce, dodajemy je do masy buraczanej. Wszystko miksujemy. Ciasto przelewamy do formy (ja użyłam blaszki 20x20 cm), pieczemy w nagrzanym do 170st.C piekarniku ok. 1 godziny (do tzw. suchego patyczka).
Ciasto wyciągamy z piekarnika, studzimy.

Dżem przekładamy do rondelka, podgrzewamy by stał się bardziej płynny. 
Kaszę gryczaną niepaloną prażymy na patelni, na łyżeczce oleju rzepakowego, tak długo aż się zezłoci.
Rozpuszczonym dżemem polewamy ciasto, na końcu obsypujemy je podprażoną kaszą.



Jesienne słodkości!

5 komentarzy:

  1. Z dynia i marchewką już robiłam a tu taka nowość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Cudowne i smakowite ciacho. Mam tylko jedno pytanie. Czy w tym ciachu jest mocno wyczuwalny smak buraczka? Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, smak buraczka jest mało wyczuwalny

      Usuń
    2. Ja wyczuwam. Jest takie gryczane....trochę chyba zbyt dużo kakao. Wyszlo ciut suche ale ogólnie ok

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...