19 wrz 2021

Smarowidło / pasztet z cukinii i kaszy gryczanej z serem

 Witam ponownie u mnie na blogu.
Dobre 2 lata tutaj nie zaglądałam.
Czy wrócę na stałe? Nic nie obiecuję ;) Chociaż fajnie by było.

Powracam z przepisem na coś nie do końca typowego, acz smacznego. Jeśli lubisz wszelakie dodatki do pieczywa, myślę że ten przepis Ci się spodoba.

Inspirowałam się przepisem Tysi, która na swoim blogu dodała taki pomysł na pasztet: http://www.tysiagotuje.pl/2021/08/passztet-z-cukinii-z-zotym-serem.html



składniki:
cukinia, ok. 700-750g
kasza gryczana niepalona 100g
czosnek, ok. 5 ząbków (można dać mniej czy więcej, jak lubimy)
mozzarella, 80g
2-3 jajka M
sól, pieprz do smaku
1 łyżeczka kurkumy

Cukinię myjemy, trzemy na tarce o grubych oczkach. Jeśli istnieje potrzeba, wydrążamy pestki, ja jednak uważam, że nie trzeba.

Kaszę gryczaną gotujemy do miękkości według przepisu na opakowaniu. Po ugotowaniu studzimy.

Mozzarellę ścieramy na wiórki.

Wszystkie składniki przekładamy do miski. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiamy solą, pieprzem i kurkumą. Na końcu dodajemy jajka. W zależności czy chcemy aby pasztet był bardziej zbity czy luźniejszy, dodajemy 2 lub 3.

Wszystko mieszamy.

Blaszkę keksową wykładamy papierem do pieczenia. 
Wykładamy masę, dociskając ją, aby była bardziej zwarta.

Pieczemy w nagrzanym do 180st.C piekarniku ok. 60-70 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...