13 maj 2013

Zupa bananowa na ostro

Napiszę Wam,że mi ta zupka smakowała. Tyle, że ja jestem "inna" jeśli chodzi o mieszanie smaków i wiem, że nie każdemu taki zestaw się spodoba. Ja jestem na tak, mój Mąż nie do końca ;) Podobną zupkę widziałam kiedyś w przepisach "Odchudzającej książki kulinarnej". Moja założenia ma podobne, czyli banan na pikantnie, tyle, że wykonanie inne.



Dla 1 osoby: 

1 duży banan albo 2 małe
ząbek czosnku 
łyżeczka oleju rzepakowego
100ml wody 
sól, pieprz, curry
mielona ostra papryka bądź chili (można również dodać świeżej papryczki chili) 
10 migdałów
30g śmietanki 30% 
garść (ok. 30g) makaronu ryżowego (może być też inny nie zawierający mąki pszennej)
kiełki brokułów 

Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy na niego pokrojony w plasterki czosnek i chwilkę przesmażamy (uważamy aby trwało to nie za długo, bo inaczej czosnek zgorzknieje). Następnie dodajemy pokrojonego w plastry banana. Jeszcze chwilę razem smażymy. Podlewamy wodą.
Przyprawiamy solą, pieprzem i curry. Przykrywamy i dusimy kilka minut aż zgęstnieje. Dorzucamy migdały, przyprawiamy papryką bądź chili. Przelewamy do pojemnika i blendujemy na gładką masę. Dodajemy śmietanki, mieszamy dokładnie.
Makaron gotujemy al dente, według przepisu na opakowaniu. Wykładamy na talerz. Zalewamy zupą. Dekorujemy kiełkami.

1 komentarz:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...