2 wrz 2013

Babeczki kakaowe inspirowane Nigella (pełnoziarniste żytnie)

Gdzieś ten przepis mi się rzucił kiedyś w oczy, trochę go przerobiłam, tzn. zmieniłam makę i dałam mniej cukru.
No i dorzuciłam taki mały smaczek w postaci kandyzowanych wiśni.





18 sztuk

1 sztuka: 229kcal, białko:4g, węglowodany:17g, tłuszcz:16g

250g maki żytniej pełnoziarnistej
4 jajka
4 łyżki kakao
100g cukru
1/2 szklanki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia (bez pszenicy)
240g oleju rzepakowego
18 sztuk kandyzowanych wiśni badź skórek czy innych owoców

Składniki na ciasto, oprócz wiśni, miksujemy na gładka masę. Przekładamy do foremek na babeczki do około połowy wysokości tych foremek.
Na wierzchu układamy wiśnie.
Pieczemy w nagrzanym do 180st.C piekarniku ok. 20-25 minut.

Uwaga: babeczki nie sa mocno słodkie, więc wielbicieli bardzo słodkich przepisów polecam dodanie więcej  cukru. W oryginale było to zamiast 100g - 250g.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...