4 sty 2014

Trufle

Z winy Oli z bloga OlaMAŁAgotuje, popełniłam na Święta trufle ;)
Nie mogłam się im oprzeć.
Część trufli poszła jako prezent, resztę zjadłam z dzieciakami, które domagały się więcej...


Trufle


200g białej czekolady
250g mascarpone
1 szklanka mleka w proszku

polewa:
2 tabliczki gorzkiej czekolady
1 łyżeczka oleju rzepakowego

opcjonalnie:
"przyprawy do smaku", Ola użyła soku i skórki z cytryny, ja natomiast, aby było w świątecznych smakach, zrobiłam dwa różne smaki - jeden z aromatem pomarańczowym, drugi z przyprawą korzenną

Białą czekoladę łamiemy na kawałki, wrzucamy do miski i rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
Mascarpone mieszamy z mlekiem w proszki, dodajemy rozpuszczoną białą czekoladę, miksujemy.
Dodajemy "dodatek smakowy", mieszamy i odstawiamy gotową masę do lodówki.
Masa musi chłodzić się, dopóki nie będzie na tyle twarda, by można było z niej formować trufle.
Gdy to się stanie, czyli uda nam się uformować w dłoniach kulki na trufle, rozpuszczamy w kąpieli wodnej ciemną czekoladę wraz z olejem rzepakowym.
Trufle obtaczamy w rozpuszczonej czekoladzie i odstawiamy do lodówki do schłodzenia.

Uwaga 1: gotowe trufle najlepiej odłożyć do wyschnięcia na kratkę lub talerz wyłożony papierem do pieczenia.
Uwaga 2: trufle najlepiej przechowywać w lodówce, aby się nie rozpuściły.

Trufle
Trufle
Trufle

2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...