5 sty 2014

Bigos z jarmużem (wege)

Myślałam nad bigosem z jarmużu.
Jednak znając swoją rodzinkę, wiedziałam, że mogą niechętnie podejść do takiej nowości.
Postanowiłam więc zrobić bigos mieszany.
Bardzo smaczny. 
Jarmuż mocno nie różni się w smaku od kapusty, jednak nadaje bigosowi trochę innego smaku.
Polecam.



ok. 1kg kapusty białej
500g jarmużu
2 łyżki oleju rzepakowego
200g przecieru pomidorowego
sól, pieprz

Kapustę siekamy. Z jarmużu pozbywamy się zdrewniałych części i kroimy drobno. Warzywa przekładamy do garnka, zalewamy woda do połowy wysokości warzyw. Solimy. Gotujemy na wolnym ogniu, aż kapusta zmięknie.

Cebulę siekamy i przesmażamy na oleju rzepakowym.
Gdy kapusta będzie już miękka, odlewamy wodę. Dodajemy przecier oraz cebulę. Doprawiamy solą, pieprzem i kurkumą. Mieszamy. Dusimy wszystko jeszcze chwilę razem.

Uwaga: polecam użyć nożyc kuchennych przy jarmużu. Ułatwia to wycinanie zdrewniałych części.



2 komentarze:

  1. uwielbiam wegetariańskie bigosy! wygląda świetnie. jestem pewna, że rodzinka jednak się przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego bigosu jeszcze nie jadłam i choć nie jestem wege z pewnością bym się skusiła.
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...