27 lut 2014

Oponki serowe (żytnie)

Uwielbione przez moje dzieciaki.




50 sztuk oponek i 50 sztuk kulek (pozostałych po wycięciu kieliszkiem)

600g mąki żytniej (ja wymieszam typ 500 z typem 2000)
1 łyżeczka sody
150g cukru lub ksylitolu
600g zmielonego twarogu
150g oleju rzepakowego
15 łyżek mleka
2 jajka

dodatkowo:
cukier puder - do posypania
olej rzepakowy - do smażenia

W garnku rozgrzewamy olej.
Wszystkie składniki na ciasto przekładamy do miski, zagniatamy na dość spójne, ale niezbyt zbite ciasto.
Ciasto rozwałkowujemy na placek o grubości 1cm na blacie podsypanym mąką. Szklanką wycinamy okręgi. W środku każdego okręgu wycinamy mniejsze, kieliszkiem.
Ciasto pozostałe po wycięciu znowu rozwałkowujemy i znowu wycinamy oponki. Robimy tak, aż zużyjemy całe ciasto.
Smażymy na rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor z każdej strony.
Ciastka odsączamy na ręczniku papierowym, a po wystygnięciu posypujemy cukrem pudrem.




1 komentarz:

  1. A ja tyle czasu szukałam przepisu na pączki lub oponki żytnie ;P super się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...