7 lut 2015

Mleko sojowe

Kolejne mleko, które zrobiłam. Dla przypomnienia wcześniej było owsiane KLIK.
Przy tym mleku również starałam się niczego nie zmarnować, więc niedługo oczekujcie przepisu na pasztet sojowy.

Z mlekiem roślinnym nie mam dużego doświadczenia. Jednak zdecydowanie mleko sojowe mogę polecić do przyszykowania domowego budyniu. Smakuje znacznie lepiej niż na mleku krowim.



400g suchej soi + woda do moczenia
3l wody
4 łyżki syropu z agawy

Soję przesypujemy do miski. Zalewamy na noc wodą. Rano odlewamy wodę, płuczemy ziarna kilkakrotnie pod świeżą wodą.
Soję przekładamy do garnka. Zalewamy 3 litrami wody. Gotujemy aż lekko zmięknie. Mielimy blenderem. Gotujemy do momentu aż się zagotuje woda i piana na niej podniesie się wysoko. Odstawiamy garnek z ognia na 15 minut, mieszamy i ponownie gotujemy kilka minut.
Ugotowaną soję lekko studzimy. Płyn/mleko odciskamy z soi przy pomocy gazy lub przelać przez bardzo drobne sito. 
Na końcu mleko osłodzić z syropem z agawy.

Uwaga: zamiast syropu z agawy możemy użyć innego słodziwa.


Domowy Wyrób

6 komentarzy:

  1. Jeszcze nie próbowałam sama zmierzyć się z przepisem, kupuję na razie sojowe mleko. Jednak wydaje się naprawdę prosty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, przepis jest dość prosty. I wychodzi taniej niż kupne mleko.

      Usuń
  2. Bardzo lubię domowe mleka roślinne i w sumie sama nie wiem dlaczego nie zamieściłam ich jeszcze na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jest prawdziwy napój sojowy, a nie to co znajduje się w kartonikach z licznymi substancjami wypełniającymi i imitującymi ów napój.
    Budyń musi być bardzo smaczny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. domowe mleko sojowe to świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...