6 lip 2017

Ciasteczka z truskawką (na mące żytniej i ziemniaczanej)

Oj,wieki mnie tutaj nie było.
Nie raz planowałam powrót, ale jakoś tak wychodziło... obowiązki, zmęczenie, gorsze samopoczucie... 
Udało mi się jednak ostatnio upiec ciasteczka, nawet je sfotografować i spisać sobie przepis (no i najważniejsze - nie zgubić ani nie zapomnieć - jak to już kilka razy bywało w ostatnim czasie, gdy chciałam coś wrzucić na blog).

Mam dla Was proste ciasteczka w nietypowej formie. Ciasteczka z mąki żytniej z dodatkiem mąki ziemniaczanej. Dzięki temu w smaku są delikatne.
Ciasto może nie jest tak elastyczne jak pszenne, bardziej ma tendencje do rwania. Jednak na spokojnie można te ciastka zrobić. Ważne jedynie by sklejać je suchymi palcami. W trakcie układania truskawki palce miałam mokre od soku. Warto wtedy przetrzeć je do sucha lub obsypać mąką. Ciasto nie będzie się lepiło wtedy do rąk.

Polecam te ciastka dopóki jest jeszcze sezon na truskawki. Poza sezonem można użyć innych owoców.
Moim dzieciakom bardzo przypadły do gustu, a i ja mogę śmiało stwierdzić, że są pyszne :)





220g mąki żytniej typ 720
100g skrobi ziemniaczanej
120g cukru
125g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 truskawki (średniej wielkości) 
dodatkowo: cukier puder do posypania

Składniki na ciasto dokładnie wyrabiamy. Schładzamy w lodówce około godziny.

Truskawki myjemy, usuwamy szypułki. Kroimy na pół.

Ciastko rozwałkowujemy. Foremką w kształcie gwiazdy wycinamy ciastka (musi to być takiej wielkości foremka, by udało się zawinąć w ciasto truskawkę). Na każdej gwiazdce, na środku, układamy truskawkę. Ramiona gwiazdy zawijamy do środka, lekko dociskamy by ciasto się skleiło.
Pieczemy w nagrzanym do 180 st.C piekarniku aż ciastka zaczną lekko brązowieć. 

Ciasteczka są dość delikatne, dlatego najlepiej ściągać je z blaszki po wystudzeniu. Na koniec można obsypać je cukrem pudrem.



2 komentarze:

  1. Już zapisuję! :)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę pisz częściej! Właśnie dowiedziałam się o mojej nietolerancji pszenicy i odkryłam Twój blog (przepraszam jeśli to zbyt poufaly zwrot) nigdzie nie przeczytałam tak dobrze wyjaśnionej różnicy między nietolerancjami! Brawo! Dzięki i mam nadzieję ze więcej osób zacznie rozumieć,że świat alergii czy nietolerancji to nie tylko gluten. Dzięki,dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...