5 mar 2018

Ciasto mocno miodowe z kokosową posypką (na mące żytniej)

Na necie przepisów na ciasto z miodem multum. Jednak 99% z nich to przepisy gdzie miód jest tylko dodatkiem (2-3 łyżki) do cukru, a ja chciałam takie ciasto gdzie ten miód zastąpi cukier.
Nie znalazłam nic, co by mi pasowało, więc sama pokombinowałam.
I jest... Mocno miodowe ciasto, bardzo puszyste. Z delikatnym posmakiem kokosu.

Dodatkową zaletą tego ciasta jest to, że szykuje się je błyskawicznie.





okrągła blaszka, około 20-22 cm średnicy

miód 220g
2 jajka
olej rzepakowy 100g
mąka żytnia typ 720, 200g
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

posypka:
wiórki kokosowe 50g
olej kokosowy 50g
mąka żytnia 30g
cukier 30g

Miód, jajka i olej miksujemy razem. Dodajemy mąkę i sodę. Wszystko razem mieszamy. Ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. 

Składniki na posypkę zagniatamy razem. Konsystencja powinna być "piaskowa". Posypujemy nią wierzch ciasta.

Ciasto wkładamy do nagrzanego do 180st. C piekarnika. Pieczmy około 50 minut do tzw. suchego patyczka.


3 komentarze:

  1. Musi być bardzo smaczne :) Chętnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można zastąpić mąkę żytnią mąką orkiszową? Jeśli tak, to czy zmieniać ilość?

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat wczoraj kupiłam mąkę żytnią :D Chyba już wiem, co dziś będę piec do kawki :D

    W wolnej chwili zapraszam na swojego bloga kulinarnego: <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...