20 paź 2018

Ryż z jabłkami zapiekany

Wiem, że dla wielu z Was to wspomnienie z dzieciństwa.
Ja taki ryż poznałam dopiero kilka lat temu. Jednak bardzo mi posmakował.
Mój ma dodatkowo lekki posmak cytryny. Bardzo dobrze pasuje on do całego dania.


2 szklanki ryżu
1kg jabłek
2-3 łyżki syropu z agawy
sok z 1 cytryny
2 łyżeczki cynamonu
3 łyżki śmietany 18%

 Ryż gotujemy w wodzie (należy dać je trochę więcej, tak ok. 4,5-5 szklanek) do miękkości (najlepiej żeby prawie się rozkleił). 

Jabłka obieramy, pozbywamy się gniazd nasiennych, kroimy w plasterki. Przekładamy do garnka, podlewamy odrobiną wody, dodajemy syrop a agawy i sok z cytryny.  Dusimy pod przykryciem, aż jabłka będą się rozpadać (będą miękkie). Na koniec doprawiamy je cynamonem.

Pół porcji ryżu wykładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy. Dociskamy go łyżką. Następnie wykładamy połowę jabłek. Na nie znowu ryż, a następnie jabłka. Na końcu smarujemy wierzch śmietaną.

Całość zapiekamy w nagrzanym do 200st. C piekarniku ok. 20 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...