28 sty 2019

Mini-pączki na jogurcie (mąka owsiana, mąka gryczana)

Naszła mnie ochota na słodkości. Niestety piekarnik mój ostatnio ledwo działa, więc myślałam o czymś bez pieczenia.
Sama już kiedyś mini-pączki smażyłam (TUTAJ), jednak do usmażenia kolejnych najbardziej nakłonił mnie wpis Tysi (TUTAJ). Był on inspiracją, chociaż tak naprawdę musiał powstać od nowa. Inne mąki, inne proporcje, dodatki. Nie mniej Tysia narobiła mi smaka... :)




ok. 450g gęstego jogurtu owocowego 
2 jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
80g cukru
150g mąki owsianej
150g mąki gryczanej

dodatkowo:
olej do smażenia (ok. 1l)
cukier puder do posypania

Składniki na ciasto mieszamy łyżką w misce. Powinno mieć ono konsystencję gęstej śmietany.

W garnku rozgrzewamy olej. Gdy będzie gorący, zmniejszamy ogień na jak najmniejszy. Łyżką wrzucamy ciasto do garnka, powstaną małe pączki o nieregularnym kształcie. Smażymy ciastka z każdej strony na złoto-brązowo. Gdy będą gotowe, wyciągamy je i odsączamy na papierowym ręczniku.

Po usmażeniu wszystkich pączków i ich ostudzeniu, posypujemy je cukrem pudrem.

Uwaga: jeśli chcecie użyć jogurtu naturalnego, radzę dołożyć trochę cukru do ciasta
Uwaga 2: nie radzę przyspieszać smażenia, poprzez zwiększenie płomienia pod garnkiem. Mąką gryczana lubi się "palić", więc z wierzchu byłyby wtedy pączki "zjarane", a w środku surowe
Uwaga 3: z przepisu powstanie ok. 30 pączków



1 komentarz:

  1. Szczerze mówiąc jakoś nie widzę możliwości jedzenia smacznie bez pszenicy. Jeśli chciałabyś się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat, polecam Ci zajrzeć tutaj https://www.syngenta.pl/uprawy/zboza/pszenica-ozima . Jest tu na prawdę sporo ciekawych informacji na temat różnych odmian pszenicy ozimej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...