3 cze 2013

Kotlety jajeczne

W sobotę, według grafiku, obiad szykuje moja 9-letnia córka Tamara.
Staram się Jej wyszukiwać łatwe przepisy, tak aby sobie z nimi poradziła.

Tak więc w ubiegłą sobotę zaserwowała nam na obiad: kaszę jęczmienną, mizerię i wspomniane w tytule kotlety jajeczne.
Ja je tylko posmażyłam, bo mała kucharka się zmęczyła :P





 5 kotletów

4 jajka ugotowane na twardo
1 jajko
kromka chleba lub 1/2 bułki nie-pszennej
8 łyżek mleka
łyżka oleju rzepakowego
sól, pieprz
opcjonalnie - olej rzepakowy do smażenia

Jajka na twardo obieramy, kroimy w plasterki a następnie dokładnie rozgniatamy widelcem.
Chleb zalewamy mlekiem. Odczekujemy aż całkowicie nasiąknie mlekiem, wtedy odciskamy pieczywo z nadmiaru mleka i dodajemy do jajek - razem dalej rozgniatamy wszystko widelcem.
Dodajemy łyżkę oleju i surowe jajko. Doprawiamy solą i pieprzem.
Wszystko ręcznie wyrabiamy a następnie formujemy kotlety.
Smażymy na rozgrzanej patelni, z obydwu stron. W razie potrzeby dodajemy do smażenia olej rzepakowy.


4 komentarze:

  1. Jakoś mnie to nie przekonało, wydaje się zbyt tłuste :(

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://www.gotujebochce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przecież można usmażyć bez oleju. W tym przypadku były to 2 łyżki oleju rzepakowego (1 łyżka do kotletów i 1 do usmażenia wszystkiego - na dodatek połowa tłuszczu ze smażenia i tak została na patelni, bo te kotlety nie chłoną mocno oleju). Czyli 2 łyżki oleju rzepakowego. Jednego ze zdrowszych tłuszczy. W sumie wychodzi niecała łyżeczka na porcję. Tłuszcz też jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

      Usuń
  2. Dokladnie. Nie rezygnujmy calkwicie z tluszczy,bo sa nam ptotrzebne do prawidlowego funkcjonowana. Nie przesadzajmy z wersami light. Przepis bardzo mi sie podoba. Uwielbiam kotlety jajeczne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...