22 lip 2014

Bulion / wywar warzywny

Baza do wielu zup.
Przydatny także przy przygotowaniu wielu innych potraw.
Warto zrobić, bo pracy niewiele. 
Gotowe kostki rosołowe nie będą już Ci potrzebne...


ok.6 szklanek wody
kawałek pora
2 małe cebule
3-4 marchewki
1 pietruszka
kawałek korzenia selera lub ze 3 liście
opcjonalnie: 1/2-1 czerwona papryka
dodatkowo: sól, pieprz

 Warzywa oczyszczamy. Mniejsze zostawiamy w całości, większe możemy przekroić. Przekładamy wszystko do garnka, zalewamy wodą. Gotujemy wszystko ok. godzinny na wolnym ogniu, pod przykryciem. Gdy warzywa się wygotują, odcedzamy bulion przez sito.
Gotowy możemy lekko doprawić przyprawami.

Uwaga1: często dodaję paprykę czerwoną, ponieważ wzmacnia ona kolor wywaru, a także wzbogaca smak.
Uwaga2: cebulę przed gotowaniem możemy opalić nad ogniem. Bulion będzie miał wtedy intensywniejszy smak.
Uwaga3: bulion możemy ugotować w większej ilości a następnie przelać w pojemniki i zamrozić. Przyda się w przyszłości do ugotowania np. zupy, zwłaszcza gdy nie będziemy mieli zbyt dużo czasu na gotowanie.

3 komentarze:

  1. Dzięki dla takiej amatorki jak ja mega przydatny wpis i niejednokrotnie skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...