21 cze 2015

Bigos z młodej kapusty z papryką (wege)

Taki bigos podałam jako warzywny dodatek podczas rodzinnego grilla. 
Początkowo sam bigos miał być z mięsem, jako obiad. Jednak rodzice szykowali grilla, zaprosili nas. Stwierdziłam więc, że za obiad wystarczy nam to co zjemy u rodziców, a taki bigosik będzie idealnym uzupełnieniem.





1 główka młodej kapusty
1 czerwona papryka
1 pomidor
1 marchewka
1 cebula
1-2 ząbki czosnku
garść natki pietruszki
pęczek koperku
1 łyżka oleju rzepakowego
liść laurowy
4 ziarna ziela angielskiego
sól
pierz
słodka i ostra mielona papryka

Kapustę szatkujemy lub drobno kroimy. Przekładamy do garnka, zalewamy wodą, lekko solimy. Gotujemy do miękkości. Odcedzamy, zostawiając na dnie odrobinę wody.

Cebulę i czosnek obieramy, drobno siekamy. Przesmażamy na rozgrzanym oleju. Dodajemy do garnka z kapustą. 

Marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach, paprykę i pomidora kroimy w kostki. Warzywa również przekładamy do garnka z kapustą. Mieszamy. Wszystko gotujemy ok. 15-20 minut.
Pod koniec gotowania dodajemy posiekaną natkę pietruszki i koper. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i mielonymi paprykami.





Letnie oczyszczenie

1 komentarz:

  1. Jeszcze rok temu czy dwa, takie potrawy z młodej kapusty by mnie nie ruszały. Ale ostatnio przekonałam się, że jak dobrze się ją przyrządzi to jest wyśmienita :) Dlatego na widok tego zdjęcia już leci mi ślinka ;P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...