25 cze 2015

Pizza jęczmienna - przepis na spód oraz propozycja podania

To czym obłożymy ciasto na pizzę zależy w gruncie rzeczy od nas samych. Ja proponuję dostępne teraz, letnie warzywa. Wykorzystując malinowe, lekko miękkie pomidory, nie musimy nawet szykować sosu. Pomidory, pod wpływem ciepła zmiękną jeszcze bardziej i będą rozpływać się w ustach, dzięki czemu sos jest zbędny.



ciasto:
3 szklanki mąki jęczmiennej
30g świeżych drożdży
1/2 szklanka  letniego mleka
1/2 łyżeczki cukru
2 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżeczka soli

dodatkowo:
pomidory malinowe pokrojone w plasterki i przyprawione ulubionymi przyprawami
ser żółty starty lub pokrojony w plasterki
boczek pokrojony w kostki i obsmażony na patelni
ogórki małosolne pokrojone w kostkę

Mąkę wsypujemy do miski. Robimy zagłębienie, wkruszamy tam drożdże. Posypujemy je cukrem i zalewamy mlekiem. Lekko mieszamy. Zostawiamy na ok.15 minut.
Po tym czasie dodajemy resztę składników i zagniatamy elastyczne ciasto.

Uwaga: gdyby ciasto było zbyt twarde, można dodać odrobinę letniej wody czy mleka.

Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do rośnięcia na 30 minut. Po tym czasie ciasto szybko zagniatamy i wykładamy nim blachę (wyłożoną papierem do pieczenia lub natłuszczoną). Znowu przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15-20 minut.

Podrośnięte ciasto obkładamy dodatkami i pieczemy w nagrzanym do 200st.C piekarniku ok. 20 minut.

Jeśli chodzi o proponowane przeze mnie dodatki, to na początku na cieście układamy pomidory, następnie kostki boczku oraz ser. Ogórkami małosolnymi posypujemy już upieczoną pizzę.


4 komentarze:

  1. Skład ciasta mi się bardzo podoba a całość wygląda smakowicie ;)
    A na wierzch pizzy ja zawsze kładę m.in liście szpinaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowita :) Muszę koniecznie dorwać gdzieś tą mąkę jęczmienną, tyle pyszności można z niej wyczarować :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! W takiej wersji jeszcze pizzy nie jadłem. Muszę koniecznie spróbować. U mnie będzie z fetą i szpinaczkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...