1 maj 2013

Kotlety gryczane

Dzisiaj mój obiad był iście gryczany.
Kasza gryczana na sypko, a do tego kotlety z kaszy gryczanej.
Ugotowałam za jednym zamachem 400g kaszy, którą wykorzystałam na cały obiad dla 5-cio osobowej rodzinki + kolegi starszej córki :)
Do tego zaserwowałam surówkę z pory i jabłka (przepis TUTAJ).



ok. 15 kotlecików

1 kotlet: 90kcal, białko:4,5g, węglowodany:12,3g, tłuszcz:3g

2 torebki kaszy gryczanej (200g)
100g żółtego sera
1 jajko
1 cebula
1 łyżka oleju rzepakowego
sól, pieprz
ok. 50g mielonego siemienia lnianego
opcjonalnie: olej rzepakowy do smażenia

Kaszę gryczaną gotujemy do miękkości, tak aby była prawie rozgotowana. Studzimy i przesypujemy do miski.
Cebulę siekamy drobno i przesmażamy na łyżce oleju rzepakowego. Dodajemy do kaszy. Wbijamy jajko. 
Ser żółty ścieramy na tarce. Mieszamy razem z kaszą. Doprawiamy solą i pieprzem.
Formujemy kotleciki, panierujemy w siemieniu lnianym.
Smażymy na rozgrzanej patelni z obydwu stron.


2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...