12 maj 2013

Sałatka jarzynowa

Klasyk wśród sałatek.


5 ziemniaków 
3 spore marchewki 
2 pietruszki (korzeń) 
1 jabłko - najlepiej kwaśne 
3 duże kwaśne ogórki 
puszka zielonego groszku 
3 jajka ugotowane na twardo 
3 łyżki majonezu 
2 łyżki musztardy 
sól, pieprz 

Ziemniaki, marchewki, pietruszkę ugotować w skórce (ja gotowałam warzywa na parze).
W przypadku gdy są to młode warzywa, nie ma konieczności obieraniu. Jednak w przypadku starszych warzyw, po ugotowaniu i przestudzeniu, zdjąć skórkę. Następnie pokroić je w kostkę. 
Groszek osączyć z zalewy, ogórki pokroić drobno, jajka obrać i skroić.
Jabłuszko obrać, pozbyć się gniazda nasiennego, bardzo drobno skroić.
Jabłko, wszystkie warzywa i jajka wymieszać w misce. Doprawić solą i pieprzem. Dodać majonez i musztardę. Dokładnie wszystko wymieszać. Odstawić do lodówki na kilka godzin aby smaki się "przegryzły".

Sałatkowe szaleństwo! Zielnik Kuchenny 2013

1 komentarz:

  1. Strasznie kusisz swoimi przepisami, od razu człowiek robi się głodny. Uwielbiam takie tradycyjne pyszności.
    Dziękuję za udział w mojej akcji.
    Pozdrawiam,
    Moje Kulinarne Rozterki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...