23 mar 2014

Deser ryżowo-truskawkowy na zimno

Przeglądałam ostatnio przepisy na ciasto ryżowe.
Postanowiłam też zrobić coś w tym stylu, jednak zrezygnowałam z dodawania jajek i kilku innych składników.
Powstała pianka z ryżem w środku.




1 szklanka ryżu paraboiled
400g truskawek (świeżych lub mrożonych)
150g truskawek
300g śmietany kremówki 30%
4 łyżki żelatyny

Ryż gotujemy w dwóch szklankach wody, aż zmięknie i "wypije" całą wodę. Studzimy.
Truskawki przekładamy do garnka, zalewamy 2 szklankami wody. Dodajemy cukier. Gotujemy. Gdy będzie gotowe, dodajemy żelatynę i mieszamy dopóki cała żelatyna się nie rozpuści. Przestudzamy.
Do ryżu wlewamy śmietanę kremówkę oraz "kompot" truskawkowy z żelatyną. Mieszamy. Przelewamy do foremki i chłodzimy w lodówce, dopóki deser nie stężeje.




2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy, oryginalny deser :) W życiu takiego cuda nie jadłam, a wygląda prześlicznie i bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...