6 maj 2013

Szybkie ciasto z rabarbarem i truskawkami (żytnie)

To ciasto robię od zeszłego roku od wakacji.
Dzieciaki za nim przepadają.
Oczywiście robiłam je wcześniej na mące pszennej.
Obecnie - na żytniej.
Dalej jest puszyste i smaczne.
Do tego ciasta oprócz rabarbaru czy truskawek można wykorzystać wiele innych owoców.
Ja robię takie mieszanki z porzeczek różnego koloru, agrestu, poziomek itp.
Mam młode krzaczki, więc nie owocują obficie i co zbiorę, to wymieszam i wrzucam do tego ciasta.
No, ale najpopularniejsze u mnie w domu jest właśnie z rabarbarem i truskawkami.



4 jajka
1/3 szklanki cukru trzcinowego demerara lub odpowiednia ilość stewii w proszku
pół szklanki oleju rzepakowego
1 szklanka mąki żytniej
1,5 łyżeczki sody
łyżka cukru waniliowego 
po 250g rabarbaru i truskawek


Białka oddzielić od żółtek.
Ubić białka, a potem stopniowo dodawać cukier.
 Następnie dodajemy żółtka.
Dolewamy olej i dalej miksujemy.
Teraz pora na suche składniki. Dosypujemy mąkę, cukier waniliowy, sodę. Mieszamy delikatnie.
Na końcu dodajemy pokrojony w małe kawałki rabarbar oraz truskawki.
Wszystko razem mieszamy i wylewamy na blaszkę. 
Pieczemy w 180st.C ok. 40-50 minut.

Z mąki, ale... bez pszenicy

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie ciacha.
    Pozdrawiam i dziękuję za Twój udział w akcji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodalam jeszcze troche banana! Wyszlo super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...